Rough Animation Drawings
Словарь мультипликации

Rough Animation Drawings

Animators have been described as «Actors with a Pencil», and this is certainly true. But they are also draughtsmen and experts on physics. As the character performs, the Animator must keep track of the three dimensional volumes and the effect of gravity. To test his work, the animator holds the stack of drawings and flips them with his thumb. This gives him an idea of how the drawings will work when photographed. Animator’s «roughs» are often very expressive and have a lot more life than the assistant’s cleaned up tracings. Experienced drawing collectors usually prefer well drawn roughs over cleanups.

The original, first generation sketch by the animators in creating the movement in a scene. Roughs can be divided into three basic types: Key Drawings, which were drawn by the principal animators themselves, Break-Downs, which were drawn by both animator and his assistant, and Inbetweens which were the work of the assistant animators alone. Generally, the animator would sketch out a key drawing for every five or six frames and leave the drawings between his keys for the assistants to fill in. Once the rough animation was approved, the drawings would be delivered to the assisting department for Clean Up. Many collectors prefer roughs to clean ups, because they are often more spontaneous and full of life, and they are more likely to be the work of a lead animator.

Аниматоров часто называют «Актерами с карандашом», и это, безусловно, правда. Но они также являются чертежниками и экспертами по физике. Когда персонаж двигается, аниматор должен отслеживать трехмерные объемы и эффект гравитации. Чтобы проверить свою работу, аниматор держит стопку рисунков и переворачивает их большим пальцем. Это дает ему представление о том, как рисунки будут работать при фотографировании. «Черновики» аниматора часто очень выразительны и имеют намного больше жизни, чем вычищенные следы помощника. Опытные сборщики рисунков обычно предпочитают хорошо вычерченные шероховатости по сравнению с чистками.

Оригинальный эскиз первого поколения, созданный аниматорами при создании движения на сцене. Шероховатости можно разделить на три основных типа: ключевые рисунки, которые были нарисованы самими основными аниматорами, разрывы, которые были нарисованы как аниматором и его помощником, так и промежуточные звенья, которые были работой только помощников аниматоров. Как правило, аниматор делает набросок ключа для каждых пяти или шести кадров и оставляет рисунки между своими ключами для заполнения помощниками. Как только грубая анимация будет одобрена, рисунки будут доставлены в вспомогательный отдел для очистки. Многие коллекционеры предпочитают алмазы убирать, потому что они часто более спонтанны и полны жизни, и они, скорее всего, будут работой ведущего аниматора.

Другие словари на сайте