Словарь мультипликации

Photographic Lines

The Disney Studios developed a method of reproducing animation drawings to cel by means of a photographic process as early as 1936, for use on Snow White & the Seven Dwarfs. The technique continued to be used as late as the early 1950’s. In scenes where the camera was required to focus in tight on a very small character, this process was able to produce a fine hairline which was much more accurate than could be achieved by hand inking. The animation was rendered at full size, and then would be reduced photographically to fit the scene. The photographic lines could be dyed several colors as well, but on close inspection, they sometimes appears to be slightly translucent. This technique was discontinued after the development of xerography, and very little information on how it was accomplished has survived.

В 1936 году в Disney Studios для использования на «Белоснежке и семи гномах» был разработан метод воспроизведения анимационных рисунков с помощью фотографического процесса. Техника продолжала использоваться еще в начале 1950-х годов. В сценах, где от камеры требовалось сфокусироваться на очень маленьком персонаже, этот процесс позволил получить  изображение, которое было гораздо более точным, чем можно было бы добиться, используя рукописный ввод. Анимация была воспроизведена в полном размере, а затем была бы уменьшена фотографически, чтобы соответствовать сцене. Фотографические линии также могут быть окрашены в несколько цветов, но при ближайшем рассмотрении они иногда кажутся слегка полупрозрачными. Эта методика была прекращена после разработки ксерографии, и очень мало информации о том, как она была достигнута, сохранилось.

Другие термины классической анимации